Гра «Фігури із сірників»
Мета: розвивати зорову та слухову пам’ять.
Хід гри
Для цієї гри необхідно 7-10 сірників. Викласти із сірників будь – яку фігуру (будинок, стілець, зірочку, ліжко тощо). Запропонувати дитині подивитися 1-2 секунди, заплющити очі, уявити фігури і порахувати кількість використаних сірників. Відразу ж фігуру накрити. Потім дитина розплющує очі і викладає зі свої сірників фігури, яка запам’яталася. Дорослий піднімає листок, звіряє кількість і правильність розташування сірників з оригіналом. Якщо дитина втримує у пам’яті не менше 10 сірників, можна збільшувати їх кількість …
Гра «Запам’ятай оповідання».
Мета: розвивати словесно – логічну пам’ять.
Хід гри
Для гри можна використати будь – яке незнайоме дитяче оповідання чи казку. Головне, щоб воно було цікаве і невелике. Попередити дитину, щоб вона уважно слухала і намагалась запам’ятати все, навіть незначні подробиці оповідання. Прочитати, не поспішаючи, вибране оповідання, почавши з його назви. Запропонуйте дитині розповісти якнайдокладніше, про що в ньому йде мова і як воно називається.
Гра «Пари картинок»
Мета: розвивати опосередковане запам’ятовування і відтворення.
Хід гри
Підібрати 7 -8 пар картинок, пов’язаних одна з одною за змістом. Розкласти їх попарно перед дитиною в два ряди, наприклад: олівець – альбом, вишня – малина, книжка – окуляри, дерево – ліс. Запропонувати дитині роздивитися і запам’ятати всі картини. Особливу увагу звернути на змістовний зв’язок, що існує між картинками кожної пари. Дитина повинна помітити і назвати, у чому полягає цей зв’язок. Попередити малюка, що після того, як він запам’ятає, один ряд буде закритий папером, і, щоб відновити в пам’яті цей ряд, йому необхідно буде використати той ряд, що залишився. Через 2 – 3хвилини закрити картки верхнього ряду. Дитина повинна назвати їх.
Гру можна ускладнити, поступово збільшуючи кількість картинок, скорочуючи час їх розглядання, віддаляючи зв’язок між картинками.
Гра «Запам’ятай рух».
Мета: розвивати моторно – слухову пам’ять.
Хід гри
Дорослий показує дитині рух, що складається з 3 – 4 дій. Дитина повинна повторити ці дії – спочатку в тому порядку, в якому показав дорослий, а потім – у зворотному.
Рух 1. Присісти – встати – підняти руки – опустити руки.
Рух 2. Підняти руки долонями вгору («збираю дощик») – повернути долоні вниз – опустити руки вздовж тулуба – підняти руки по бокам у різні сторони.
Рух 3. Відвести праву ногу праворуч – приставити праву ногу – відвести ліву ногу – приставити ліву ногу.
Рух 4. Присісти – встати – повернути голову праворуч – повернути голову прямо.