Фізичний керівник

Щербак Владислав Сергійович – інструктор з фізичної культури

Педагогічне кредо: здоров’я, як і талант, кожен отримує від природи. Саме на те, як його зберегти, спрямована фізкультурно – оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі.

Система фізкультурно – оздоровчої роботи в дошкільному закладі:

ранкова гімнастика;

рухова активність на прогулянці;

щоденні фізкультурні заняття;

рухливі ігри;

гімнастика після денного сну;

фізкультурні паузи;

фізкультхвилинки на заняттях;

фізкультурні дозвілля, розваги, спортивні ігри, свята;

аеробіка;

імунна гімнастика;

психогімнастика;

Вагомим компонентом дитячої діяльності є рухи. Тому рухова активність малят під час перебування їх у дошкільному навчальному закладі забезпечує біологічну потребу організму дитини в русі. Вони відчувають м’язову радість та люблять рухи, а це допоможе їм залучитися до спорту та здорового способу життя.

Складові системи фізичного розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку:

створення безпечного життєвого простору вдома і у дитячому закладі у закритому та у відкритому середовищах, тобто у приміщенні та природних умовах;

оптимізація рухового режиму за допомогою фізичних вправ та фізкультурно – спортивних ігор;

формування відповідального ставлення до власного здоров’я і життя.

Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» у розділі «Основні лінії розвитку дитини» (фізичний розвиток) визначенно, що старший дошкільник, зважаючи на його вікові особливості, має не лише знати основні правила безпечної поведінки та здорового способу життя, асамостійно їх дотримуватися. А подбати про власну безпеку дитина зможе лише за умови, якщо володітиме навичками самозахисту та самострахування, бути вправною, мужньою і сміливою. Саме тому слід розвивати не лише фізичні, а й вольові якості.

Щербак Яна Віталіївна – інструктор з фізичної культури

Педагогічне кредо: „Якщо хочете виростити дитину щасливою, виростіть її здоровою” (Ж.Ж.Руссо)

Моє педагогічне кредо: «Хочеш бути здоровим – плавай! Хочеш бути гарний – плавай! Хочеш бути розумний – плавай! »

«Ростити дітей здоровими сьогодні, щоб не оздоровлювати їх завтра»

Життєве кредо: Головне в моїй роботі – терпіння, наполегливість, творчість, завзятість і перемога!

«Віддай людині крихітку себе, за це душа поповнюється світлом.»

Результат роботи – щасливі очі дітей, у яких вийшло те, що раніше не виходило!

Фізичне виховання дітей залишається одним із пріоритетних напрямків у роботі педагогів та батьків дошкільного навчального закладу.

«Зміцнення здоров’я дошкільнят засобами фізичного виховання».

В ДНЗ облаштовано один фізкультурний зал, в якому є все необхідне спортивне обладнання для проведення роботи з фізичного виховання. На території ДНЗ облаштований спортивний майданчик для ігор , дуги та ін. Інструктор фізичного виховання в освітній процес впроваджує організаційні форми роботи: заняття з фізкультури, фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, фізкульт хвилинки, фізкультурні паузи, гімнастику після сну), фізкультура на свіжому повітрі, дні здоров’я, спортивні свята, розваги, рухливі ігри, гурткова та індивідуальна робота. В роботі фізінструктор використовує елементи методики М.Єфименко. Підвищенню рухової активності наших дітей, пропаганді здорового способу життя є тісний зв’язок з батьками. В закладі проводяться спільні заходи: дні відкритих дверей, спортивні свята, дні здоров’я. Тому здорові усміхнені діти – результат нашої праці, ми працюємо за принципом:

«Граючи – оздоровляти, граючи – розвивати, граючи – навчати» .

Плавання – це життєво важливий навик, необхідний людині в різноманітних життєвих ситуаціях.

Заняття з плавання є ефективним засобом оздоровлення, фізичного розвитку і загартування дітей. Також заняття з плавання мають і велике виховне значення: вони сприяють розвитку таких якостей як сміливість, рішучість, дисциплінованість; виробляють вміння діяти в колективі; виховують почуття товариськості і взаємодопомоги.

Мета занять в басейні:· Сформувати у дітей емоційно-позитивне ставлення до занять на воді;

  • Сприяти зміцненню фізичного і психічного здоров’я дошкільників;
  • Формувати потребу до здорового способу життя.

Завдання навчання плаванню дошкільнят:

  1. Залучення дітей до води, формування первинних навичок плавання і вміння триматися на воді.
  2. Сприяння оздоровленню та загартуванню дітей, їх гармонійному фізичному розвитку.
  3. Розширення кола гігієнічних знань, формування навичок самообслуговування і особистої гігієни.
  4. Сприяння всебічному розвитку і вихованню таких позитивних рис особистості, як самовладання, наполегливість, рішучість, взаємодопомога і т. П.
  5. Виховання стійкого емоційно-позитивного інтересу до систематичним занять плаванням і потреби в регулярному користуванні водою в оздоровчих цілях

 

Фотогаларея

Консультації

«Фізичні вправи та ваше здоров’я»

      Фізичні вправи насамперед необхідні для поліпшення здоров’я. Наприклад, загально визнано важливе значення їх у попередженні відхилень у фізичному розвитку та анатомо-фізіологічних порушень опорно-рухового апарату людини, велика роль у виявленні неспецифічних захворювань дихальної системи, порушення обміну речовин, розладів травлення тощо.

Вони сприяють формуванню дитячого організму, попередженню порушень постави та деформації хребта. У численних дослідженнях у нас та за кордоном встановлено, що діти, які займаються спортом, значно менше хворіють на ангіну, легеневі хвороби, ревматизм, інфекції неспецифічні, артрити тощо, ніж діти, які ним не займаються.

Основним методом застосування фізичної культури є ранкова гігієнічна гімнастика. У зв’язку з цим з кожним роком зростає її роль та значення. Комплекси ранкової гімнастики впливають на окремі частини тіла та на весь організм, тому вони включають вправи для рук, ніг, шиї, тулуба: розвивають силу, швидкість, витривалість, гнучкість, координацію рухів.

Гімнастичні вправи для загального розвитку, у тому числі із предметами (палицею, скакалкою, гантелями, м’ячами тощо), є ефективним засобом зміцнення або утримання функції опорно-рухового апарату і поліпшення постави, збільшення рухомості суглобів. Вони сприятливо впливають на нервову систему, тонізують організм, створюють позитивний емоційний фон, попереджують захворювання. На такій профілактиці треба вчитися. Отже, регулярні заняття ранковою гімнастикою, безперечно корисні, але це нелегка справа, до якої слід серйозно поставитися і психологічно підготуватися.

     Таким чином, у проблемі «ранкова гігієнічна гімнастика сучасної людини» багато взаємозв’язаних впливових факторів. І їх потрібно враховувати як в організації, так і в методиці проведення такого важливого оздоровчого заходу.

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ

                     Підтримуйте інтерес дитини до занять фізичною культурою, ні в якому разі не виявляйте зневагу до фізичного виховання і розвитку.

  • Висока самооцінка — один із потужних стимулів для дитини виконувати будь – яку роботу.
  • Спостерігайте за поведінкою і станом своєї дитини під час занять фізичними вправами.
  • Ні в якому разі не наполягайте на продовженні тренувального заняття, якщо з якихось причин дитина не хоче. Потрібно насамперед з’ясувати причину відмови, усунути її і тільки після цього продовжувати заняття.
  • Не сваріть свою дитину за тимчасові невдачі. Дитина робить тільки перші кроки в невідомому для неї світі, а тому вона дуже болісно реагує на те , коли інші вважають її слабкою і невправною.
  • Важливо визначити індивідуальні пріоритети дитини і виборі фізичних вправ. Практично всім дітям подобаються рухливі ігри, але бувають і винятки.
  • Не міняйте дуже часто набір фізичних вправ для дитини. Якщо комплекс дитині подобається, нехай вона виконує його якомога довше, щоб добре засвоїти ту чи іншу навичку.
  • Не перевантажуйте дитину, враховуйте її вікові та індивідуальні особливості. Ніколи не змушуйте виконувати дитину фізичні вправи, якщо вона не хоче.
  • Три непорушних закони повинні супроводжувати вас у фізичному вихованні дітей: розуміння, любов і терпіння.

Фізкультура, як складова здоров’я

       Батьки прагнуть, щоб дитина менше бігала вдома, а на прогулянці гралася у спокійні ігри, позбавляючи її багатьох радісних хвилин дитинства. Часто батьки не розуміють, що це не сприяє розвитку гармонії рухів, спритності, витривалості, доброму вишколу. У дитини набувається звичка до малорухливого способу життя. Оберігаючи малюка від фізичного навантаження, ми, дорослі, часто вважаємо, що дитя втомлюється з тих самих причин, що і ми. Забуваємо однак про одну характерну і суттєву особливість дитячого організму — швидку втомлюваність не від рухів (хоч і їхнє надмірне дозування теж шкідливе), а від неможливості рухатись, або від одноманітної діяльності.

Дати дитині простір для рухів — означає забезпечити їй заряд бадьорості і доброго настрою. Рух і дитина — одне ціле. Потрібно радіти, ,коли вона рухлива і непосидюча, тому що саме у русі вона розвивається. Живе і рухливе дитя — це нормально, мляве і малорухливе — ознака тривожна.

Недопустимо з боку батьків чинити психічне насильство над дітьми. Наприклад: «Ось коли ти навчишся стрибати на одній нозі, тоді будеш молодець». Або: «А Андрійко вже давно вміє їздити на велосипеді». У перекладі на дитячу мову це означає: «Зараз я тебе не люблю. Ось коли ти навчишся робити це, тоді я тебе любитиму». Ми заганяємо дитину в «кут», у якому вона оточена жахливою сумішшю любові, насильства, страху, приниження. Один шлях — гальмування. Дитина завмирає в кутку, рятуючись хворобами, алергіями, переїданням. Другий шлях — безладна, неадекватна діяльність. Від контрольованих рухів дитини летить на підлогу посуд, завжди щось ламається, б’ється. Вона наштовхується на дорослих, на предмети, кричить. Кожен захищається, як може. Переконання маленької дитини формується через авторитети, через особистість батьків і замінити їх не можуть ані книжки, ані кінофільми.

Дуже важливий комплекс усіх діючих сил авторитету: симпатія, повага до розуму, моралі, сили і трохи страху. Упродовж усього розвитку дитини батьки повинні ставити посильні для неї завдання і вимоги, тому що завищені вимоги викликають негативні емоції, а занижені — розслабляють.

Рух — це природна потреба дитини, форма існування.