У всіх дошкільних закладах Японії, починаючи з 2-річного віку, застосовується методика пальчикового масажу и самомасажу.
Японський учений НАМИКОШИ ТОКУХИРО вважає, що масаж кажного пальця позитивно впливає на відповідний орган:
масаж великого пальця – підвищує активність мозку, масаж вказівного пальця – стимулює шлунок і підшлункову залозу, масаж среднього пальця – покращує работу кишківника, масаж безіменного пальця – стимулює печінку,
массаж мізинця – сприяє покращанню діяльності серця, знімає психічне і нервове збудження. Так як нервові закінчення на пальцях безпосередньо пов’язані з мозком
- работа рук сприяє психічному заспокоєнню (в’язанння на спицях)
- попереджує розвиток втомлення в мозкових центрах (китайський звичай перебирати в руках грецькі горіхи)
- сприяє виникненню заспокійливого ефекту (японські купці потирають руки при обслуговуванні надоїдливих клієнтів).
Поради дорослим:
Якщо діти хвилюються при мовленні і крутять в руках предмети, не слід їх вихватувати із рук – так організм дитини скидає збудження.
Японський учений ЙОСИРО ЦУЦУМІ розробив систему вправ для самомасажу:
- Масаж пальців, починаючи з великого і до мізинця. Спочатку розтирають подушечку пальця, а потім повільно піднімаються до кінця. Такий масаж бажано супроводжувати веселими римовками.
- Масаж долонних поверхонь камінними, металевими або скляними різнокольровими кульками «марблс»: їх потрібно:
- крутити в руках,
- клацати по них пальцями,
- «стріляти»,
- направлять в спеціальні жолобки і лунки-дірочки, змагатися в точності попадання.
- Масаж грецькими горіхами:
- качати два горіхи між долонями,
- один горіх прокочувати між пальцями,
- утримувати декілька горіхів між розтопиреними пальцями ведучої руки Масаж шестигранним олівцем:
- пропускать олівець між одним і двома-трьома пальцями,
- утримувати у відповідному положенні у правій і лівій руці
- Масаж «чітками». Перебиранння чіток развиває пальчики, заспокіює нерви. Перебирають під, рахунок прямий і зворотній.